Jobbaholic

Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering på bloggen men det rullar på så mycket på jobbet just nu. Jag gör i stort sätt inte så mycket annat än att jobba, jobba och jobba. Jag har oftast i alla fall två dagar ledigt i veckan ibland bara en. Då passar jag på att sova, umgås med Sebbe, tvätta, laga mat och gå på bio. London har för mig blivit rutinmässigt, det rullar på ungefär som om jag vore hemma.

Jag gillar oftast mitt jobb och jag gillar i stort sätt alla mina kolleger. Jag jobbar fem dagar i veckan mellan 7 till 10 timmar varje dag. Hon tjejen som är bitchig har faktiskt blivit mycket trevligare. Men han som anställde mig verkar inte vara så trevlig. Igår kväll fick jag stanna kvar 45 min extra än alla andra för att putsa granitdisken 4 gånger tills han var nöjd. Medans jag gjorde det kom en av de andra managerna och frågade varför jag gjorde den rent så nogrannt. Ingen annan bryr sig om det sa han och när jag berättade så frågade han vad jag gjort för att göra honom så sur. Haha alltid är det något, men jag ska inte låta honom förstöra mitt humör. Tråkigt bara att han inte kan behandla alla likadant, jag är verkligen inte slarvig när jag jobbar och jag jobbar hårt så det måste vara något annat som irriterar honom.
 
Ikväll jobbar jag igen till 3 inatt. Min nattbuss stannar mitt på motorvägen och jag måste gå en omväg för att komma till andra sidan av den motorvägen för där bor jag. Men jag har tränat upp min smidighet så nu klockan 4 på morgonen klättrar jag över stängslet =P och slipper omvägen. Jag är ledig imorgon men jag ska inte göra något särskilt, kanske gå på bio med en kollega. Fira med vin kanske att det är min första lediga lördag. Jag ska i alla fall definitivt bojkotta melodifestivalen =).

Jag ser fram emot när jag får min första riktigt hela lön som inte kommer förrän i slutet på mars för då kan jag äntligen shoppa min vårjacka som jag spanat in =). Just nu går alla pengar till hyra, räkningar och mat.

Hoppas allt är bra där hemma och att våren snart kommer till er också.
Kraaamkalas Stina

Kommentarer
Postat av: Bea

Jiho för ett nytt blogginlägg! Lite vårskimmer över det hela... Här är det vinter, vinter och slutligen vinter. Båtarna går dock som de ska trots det tjocka istäcket. Vi saknar er! Fortsätt med att bojkotta mello och smyga smidigt ute om nätterna, men glöm inte bort oss. Sköt om er! Kram.

2011-02-25 @ 12:48:57
Postat av: elin

Stina! kämpa på med surgubben på ditt jobb, du får väl pengar för övertiden? o panta lite burkar (kanske en massa?) så du kan köpa din vårjacka, så den inte tar slut!



kan inte du skicka ett kort till mej fast hem till mamma o pappa, som har dina pärens adress, den är rolig! så får jag se det när jag kommer dit i mars, mamma fyller år o vi ska till spanien men jag stannar en dag till hos dom. då blir jag glad =)



hoppas allt är bra med dej, ta hand om dej! jag gillar inte att du spatserar runt på motorvägar mitt i natten, det är inte grimsta det här kompis! KRAM!!!

2011-02-25 @ 17:12:18
Postat av: Heidi Paidi

Hej Stina du Fina!

Tack för dina rader trots att du verkar ha "lite med fritid"! Du ska veta att det är jätteuppskattat från oss alla som följer era liv i London!Tänker ofta på Er! och.....der "våras för Stina den Fina!....VÅRJACKAN, den inspanade är på G!!!! Vet det!

Bamsekram TILL DIG!

Heidi Paidi!

2011-02-26 @ 19:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0