Tålamod; vad är det?

Att skaffa bankkonto i London verkar vara svårare att än hitta bostad, hitta jobb och uppfinna evighetsmaskinen sammanlagt. Okej jag kanske överdriver lite, men bara en smula i så fall. Jag har varit på banken jag vet inte inte hur många gånger nu och alltid är det något som är galet. Man kan ju tycka att de kan väl dra alla pappersregler på en gång så jag slipper springa dit titt som tätt.



Så just nu måste jag försöka sätta mig ned, andas, inte skrika på någon och vänta snällt på att rätt papper trillar ned i brevlådan. Stackars Sebbe och min mor som har fått höra mina utbrott på bankgalenskaperna men nu ska jag försöka tillämpa tålamod. Jag är inte så bra på att ha tålamod men jag ska gräva lite i mig själv och någonstans djupt där inne kan jag nog hitta en gnutta i alla fall =).

Idag såg jag en rolig sak när jag promenerade på Charing Cross. På gatan gick en stor lång äldre karl  i en fin lång kappa, en söt liten rund hatt och i handen höll han ett koppel. Jag kikar automatiskt ned för att titta på hunden men ser istället en vit liten iller. Det såg så komiskt ut, jag var tvungen att vända mig om flera gånger för att kolla om det verkligen var sant och jag var inte den enda som gjorde det. Det såg ut som när hejarklacken gör vågen på stadion; folk vände på huvudet allt efter mannen och illern gick förbi. Känns så där lagom knasigt, precis sånt som gör att man älskar London =).

Nedräkningen har börjar krypa allt närmre mot att Johan kommer hit och hälsar på ♥. Det ska bli sååå roligt =D. Jag ska kidnappa honom minst en gång i alla fall och dra med honom på gratis bio och starbucks kaffe. Sen måste vi passa på att gå till China Town på lördag och fira det nya året =). Fast tur som är jobbar jag när det är melodifestivalen så det ska jag fira efter jobbet med Miguel och en öl kanske =D.

Ha det underbart finaste familj och vänner!
Kraaamkalas Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0