Dag 5.


BRITISH LIBRARY


Igår satt vi från 9 am till 7:30 pm på Brittish "wonderful" Library och mailade, ringde och jobbade hårt för att hitta pålitliga lägenheter. Det kändes som en seg dag, lite otur med samtalen och inget flyt direkt. Precis innan vi skulle ge upp för dagen så nappade en lägenhet vid Limehouse (bara 7 stationer ifrån Oxford Circus på DLR-line) på oss. Trörra som vi såklart var åkte vi dit iallafall för att ta oss en titt. Charmleendet satte vi också på innan vi knackade på dörre vid ett mysigt hus vid ett ganska centralt men lugnt bostadsområde.

Öppnade gjorde en 32 årig turkisk kvinna som visade sig plugga fotografi här i london. Rummet var ganska stort och skulle passa bra. Hon läg ganska desperat att få bli av med detta rum, dock skulle det titta in några fler aspiranter som säkert också är lika desperata på att flytta in som vi...
Hon skulle återkomma på sön-måndag.

Men inte sitter vi och häckar för det inte. Nu befinner vi oss på biblioteket igen som börjar bli vårat andra hem. Vi har fått de bästa platserna på 6:e våningen med utblick över hela enorma biblioteks-salen. fantastiskt.

Även denna natt överlevde vi i vårat horabla hostel där min säng ligger som nummer tre på en trevåningssäng. Sängarna är som små kabiner där man ligger som i ett litet litet pytte-mini-rum. Alltså inge kul om man råkar vara längre än 175 cm lång!!! Om jag sover längre än en vecka i denna sängkabin så kommer min rygg att se ut som ett  "Z"! Men jag borde inte klaga. Mina öronproppar fungerar bra och detta hostel ligger ju ända MITT I SMETEN, så att säga =)

Vi har i denna stund fått napp från en kontakt som vi messade igår. Ytterligare en visning är nu på g, denna gång i East India på zone 2/3. Vi åker dit nu direkt, ska vara där kl 11. Det känns bra att gårdagens slit ger utdelning idag. Målet var att få minst en visning per dag vilket vi hittills lyckats med. Så off we go now, på med charm-leendet och håll tummarna där hemma att detta e nått bra!

Klockan 13 idag ska jag till Royal Academy of Music då deras Musical Theatre course har gratis lunchkonster. Ett tillfälle för mig att kanske säga hej till juryn så att de ser att jag flyttat hit och vill lära mig engleska för att få min plats på skolan =) SPÄNNANDE!

För övrigt kan jag meddela att det är 13-14 grader varmt idag igen och vinterjackan kan åka av idag igen. Sköönt!


Uppdatering följer...

/Sebbe



WE WILL ROCK YOU!

Kommentarer
Postat av: nathalie

Åh vilken lyx! vill också ha så härligt väder! :D

2011-01-14 @ 14:02:47
Postat av: Matilda

Åh håller tummarna för lägenheten!! :)

2011-01-14 @ 18:35:10
URL: http://mattieblanchard.blogg.se/
Postat av: Astrid

Önskar Er all "lycka-till"

Intressant att läsa era rader. Kramar /Astrid

2011-01-14 @ 19:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0