Hönshuset slår tillbaka

Jag har för första natten fått sova mer än sju timmar och det känns underbart. Jag gick och la mig vid tio igår och somnade på en gång och vaknade vid sju, känner mig helt utvilad och motiverad för en ny vecka. Jag tycker det verkar som att min käre mor är lite dramaqueen, så farligt är det inte mamsen lilla =D.

Igår var det ordentligt tjattrigt i hönshuset. Jag har precis duschat och dragit på mig min pyjamas i tjejernas omklädningsrum när det kliver ut en 40-årig naken karl ur duschrummet. Jag påpekar att det faktiskt är tjejernas duschrum och att killarna är längre ned i korridoren. Han säger då att han inte kan duscha där för att det inte finns någon dusch som är lagom varm i en väldigt dryg ton. Då blir jag sur och säger att det faktiskt finns 30 duschar i varje duschrum och det måste finnas någon som kan passa hans känsliga hud för han inte är välkommen här. Då kliver en 50-årig kvinna från något spansktalande land in och börjar ta över diskussionen och nästan börjar skrika på honom. Han går då i ren protest och börjar använda hårtorken på ställen jag inte ens vill veta. Sen kommer tre franska tjejer in och börjar gräla på honom och då till slut tar hans sitt pick och pack går rak i ryggen ut, slänger dramatiskt med handduken och säger något på grekiska.



Det var värsta dramatiken och jag önskade nästan att jag hade haft en kamera =D. Hahaha man måste än gilla livet på ett hostel, det händer alltid något. Jag har i alla fall lärt mig något av detta; att aldrig använda hårtorken på ett hostel!!

Kraaamkalas
Stina


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha,ha. Ursäkta men när jag läste om all denna dramatik så kunde jag inte mer än att le åt det. Såg allt framför mig. Ibland får man mycket för pengarna! ! !Kramar /Astrid

2011-01-17 @ 10:30:12
Postat av: Mamsen

Joo, jooooooooo!!! Jag vet! Puss och kram

2011-01-17 @ 12:28:05
Postat av: Maja Hansén

Hahaha.. det spännande livet på hostel alltså :P

Grattis till lägenheten!!! Skönt att du snart kan föna håret hur mycket du vill. ;) Ta hand om er båda och lycka till med alla jobbsökningar och urbana äventyr^^

2011-01-17 @ 12:35:01
Postat av: Kicki

Hej!Va kul det var att läsa er blogg! här hemma rullar allt på som vanligt. jag och Heidi var ute och gick på lövet igår, härlig dag med sol! Jag tycker ni är jättemodiga som gör den här grejen! Kramar Kicki!

P.S Jag skickar mobilnr. till min kompis Pam,(till Sebastians mobil,om ni vill ringa henne. jag har inte pratat med henne på ett tag, men hälsa från mej

2011-01-27 @ 16:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0