Prima Ballerina

Igår kväll passade vi på att utnyttja mitt nya jobbs förmåner. Jag och Sebbe var och såg Black Swan. Efteråt satt jag kvar en stund i biosalongen oförmögen att resa mig upp alldeles uppfylld av känslor. Jag rekommenderar varmt att ni går och ser den, Black Swan är det bästa som jag sett på länge. De har gjort filmen så att det inte går att undvika att man kastas fram och tillbaka med huvudkaraktärens egna känslostormar. Jag hade hela tiden känslan, vilket även karaktären hade, att jag inte visste vad som hände på riktigt och vad som var fantasier. Fast när filmen är slut faller pusselbitarna på plats. Om inte Natalie Portman får oscar för bästa kvinnliga huvudroll så är världen galen. Hon var helt magnifik, en riktigt prinsessa ballerina. Hon har alltid varit en av mina favoritskådisar och nu är hon verkligen högst upp på listan.

Mitt jobb är kul fast väldigt stressigt, kände mig inte direkt som en prima ballerina efteråt och inte dagarna efter heller. I fredags hade vi introduktion hela dagen, vi var 12 st nya och alla verkar vara trevliga. Jag har pratat nästan med alla fast jag kommer bäst överens med en spanjor som heter Miguel. I lördags hade jag och Miguel vårt första arbetspass och det var galet stressigt fast vi överlevde båda två. Vi började 19 och slutade 03. Som ny börjar man på det som kallas the Floor. Jag, Miguel och Chris har ansvar att städa upp i alla biosalonger efter att den ena filmen är slut och innan den andra börjar. Ibland är det bara 15 min mellan dem och ibland slutar två samtidigt. En lördag kväll med fyllda salonger och minst 200 i varje salong utan papperskorgar så kan ni förstå att det blir stressigt, stressigt och stressigt. Vid klockan 21 försvann Chris så jag och Miguel var ensamma att städa upp. Då var det galet stressigt i tre timmar men vi överlevde. Jag fick inte ta rast förrän klockan 24 och den var välbehövd. Fast det var väldigt roligt också, Miguel, Chris och jag kom väldigt bra överens. Chris hade ansvaret över the Floor men sen fick jag ta över och det känns som jag har fått bra kontroll över det. Jag ser fram emot att få lära mig de andra delarna av jobbet snart också, Box Office verkar vara stressigt så det ska bli kul att få prova på. Jag jobbar nästa gång på tisdag, imorgon alltså och det ska bli kul. Då ska jag prata med min manager också för jag måste få reda på mitt schema mer i förtid då jag verkligen måste leta efter ett jobb till om jag ska kunna leva här. Så imorgon blir det jobb, jobb och jobb.

Idag blir storshopping på LIDL och sen när Sebbe drar för att mingla med Ingela så ska jag leta jobb, leka sjukhuschef och spela på hans dator. Melody, en av våra roomisar, är för övrigt helt underbar. Nästan så att jag vill packa ned henne i väskan och ta med henne hem sen. Hon är så trevlig och visar oss hur hon gör kinamat och har fått oss att vilja gå och fira det kinesiska nyåret den 3:e februari. Vi har till och med planerat att vi ska laga mat för varandra någongång. Måste göra något riktigt svenskt då. Hon har dessutom bjudit in mig att bo hos hennes familj i Kina när jag reser dit någongång. Vi avgudar henne!!!

Kraaamkalas Stina♥

Kommentarer
Postat av: elin

Du måste ju till Kina Stina! Kinastina, det kan bli nått nytt! Smaka inte kinesiska kakor bara, kan vara det värsta jag har ätit i hela mitt liv. Men kanske bara berodde på denna bagare, förhoppningsvis är den kinesiska kakkulturen bättre än så!



Ditt jobb låter grymt, kul med folket! Stressa inte ihjäl dej, o ät inte popcorn som legat på marken =)

Ta hand om dej! Det är väldigt tomt i Grimsta, men vackert, hade varit fina promenader med dej! kram kram!!

2011-01-31 @ 22:30:57
Postat av: Anni

Vilka underbara författare ni är båda två. Era beskrivningar av känslor och upplevelser gör att jag känner mig så delaktig - nästan med er på plats.

Räcker maten till mig också? Ni kan båda med rätta vara stolta. Tänk, världens bästa Sebastian o Stina på plats London - SAMTIDIGT! kram kram

2011-02-01 @ 12:18:54
Postat av: Heidi Paidi

Hej Stina du FINA!

Har inte varit inne o läst på några dagar, men alltid lika roligt att höra vad som händer! I am väldigt !"impresst! Ha, ha, min engelska, men skämt åt sidan, "hatten av" för "Pjonärerna" Shot, go och glöm inte att ha fritid o roligt ochså! (You know, från någon som har gått igenom!)

You are always in my HEART!

Bamsekram från Pippi-Lotta till Er 2!

2011-02-01 @ 17:00:19
Postat av: Pernilla

Vad kul det är att följa Ert mod och Er utveckling "over there". Fantastiska människor som går fantastiska äventyr till mötes :-)



Love

2011-02-01 @ 19:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0