DAG 8.




Idag har det varit en ganska intetsägande dag. Gick upp tidigt för att ta mig till British Library igen. Här satt vi mer eller mindre hela dagen, skrev CV, personligt brev, ringde samtal och fick till slut det efterlängtade NATIONAL INSURANCE NUMBER. Dock måste både jag och stina på intervju vid engelska arbetsförmedlingen för att få igenom arbetstillståndet.

Det tar sådan otrolig energi och tid att söka, leta och arbeta för ett hem och boende. Idag kände jag mig bara trött och avslagen från veckans hyperaktivering.



De flesta i London säger att det absolut är svårast att hitta boende. Jobb ska dock vara väldigt enkelt att hitta då ruljansen på jobben här är väldigt snabba. I så fall har vi ju klarat av det svåraste redan, även om det inte känns så i nuläget.

Därför har denna dag inte blivit så produktiv som de andra dagarna varit.
Till skilnad från sverige så kan man i nästan var 5:e eller 6:e butik se en lapp hängades i skyltfönstret där de söker staff. Så imorgon blir det vattenkammat hår, finskjortan, lackskorna och charm-smilet som ska på. Både jag och stina ska börja med att skriva ut våra papper och sedan till personalchefen till kaffé-kedjan "PRET" som nästan är lika stora här som STARBUCKS. Vi råkade nämligen komma över en annons där de sökte en hel del folk. Värt ett försök i alla fall.



Nu är jag så trött att jag inte minns vad jag skrivit änns. ha ha... Det blir en bättre uppdatering imorgon. Jag lovar. Nu ska jag dricka upp min mugg med caramel macciato coffe från Starbucks där jag och stina suttit för att pusta ut efter en intetsägande dag. (Fast helt intetsägande var den absolut inte då vi konstant pratar engelska såklart vilket ju dels är själva syftet med denna resa)

God natt dear sweden-people!

//Sebastian

Kommentarer
Postat av: Pirjan

Lycka till i morgon! Ni är så duktiga och trevliga så det går säkert galant med jobbsökandet! Sov så gott båda, många kramar från oss i Björkvik!!!

2011-01-17 @ 22:03:46
Postat av: Matte

"(Fast helt intetsägande var den absolut inte då vi konstant pratar engelska såklart vilket ju dels är själva syftet med denna resa)"



Dags att börja skriva på engelska också ;)

2011-01-18 @ 10:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0