Heltäckningsmatta i badrummet! VA!?

Hej Sverige!

Dagar av ihärdigt letande, sökande och utforskande sätter sina spår. Jag känner mig så otroligt trött i kroppen och fötterna är lite svullna. Man har valt att bara köra på och inte känna efter under första veckan, dock kommer all trötthet sköljande över en nu i helgen.

Jag måste ändå ge mig själv en klapp på axeln då jag varit vid nästan alla av Londons cirka 45 teatrar och lämnat mitt CV till tanten i luckan. De lovade alla att lämna över CV:t till The Theatre Manager. Jag har några kvar i östra utkanten av London som jag kommer lämna imorgon bitti.

Att få jobba i en teater i musikalernas huvudstad West End vore såklart underbart för mig om det än så var i teatergarderoben. Det var otroligt jobbig i början att utsätta sig för detta CV:utlämnande, men efter 4:e, 5:e så började det flyta på och sedan var man som i ett "flow"...

Roligast vore att få vara delaktig vid en teater som spelar en av klassikerna såklart, som till exempel Fantomen på Operan, Les Miserables eller Love never Dies. Lejonkungens jobbteam bär alla en zebra-randig arbetskostym vid föreställningen. Kanske vore något för DG gänget att fundera inför klädbeställningen till högsäsongen ;)

Idag har det förutom vila varit storhandling på schemat. En stor matbutik vid namn Waitrose finns i närheten. Bra! En annan sak som jag kom på idag är att England har ett mycket större utbud av sötsaker och fikabröd än sverige faktiskt. Trots det svenska lösgodiset som jag såklart saaaaknar så är jag inte rädd för att jag kommer hitta något substitut. Har redan förälskat mig i GINGER BEER som är en söt ölsort brygd på ingefära! Jajemän. Mums :)

Lägenheten börjar ta form och doft nu. Jag är inne på den 5:e tvättenomgången och mitt liv i resväskan har börjat infinna sig i hyllor och skåp. Det mest idiota som jag dock aldrig kommer att förstå mig på är VARFÖR MAN LÄGGER HELTÄCKNINGSMATTA I BADRUMMET?! Det är så opraktiskt och fruktansvärt ohygieniskt. Inte kul att försöka städa ett badrum med heltäckningsmatta där, i detta fall, en kinesisk tjej tidigare husat i. Jag tänker på de tusentals svarta hårstrån som äldrig vill försvinna. Jag kommer också osökt att tänka på skräckrysaren THE RING ifall ni har sett den så förstår ni nog direkt.


Att promenera runt i denna enorma 11 miljoners-stad och söka jobb och teatrar har gjort att jag fått sett en hel del av staden, både fina och fula ställen. Det är kul när man upptäcker och ser ställen som man som turist annars kanske inte skulle kommit till. Det ger mig en annan syn, ett annat djup av staden. Jag får berätta mer om detta i ett senare inlägg, detta blir för långt :)

På resande fot genom Londons gator följer här lite bilder på vad jag sett. Det är bara en liten liten del:












































// Kramar från London och Sebastian

Kommentarer
Postat av: Sissy

Hej mina kära vänner..... saknar er jätte mycket !! Stina, jag skall skicka ditt förslag angående sommaruniformen till Emil Borg,hahaha, kanske han nappar, man vet ju aldrig.Tänk dig bara vilken syn det skulle vara men vi skulle kanske ha får istället. Jätte kram och sköt om er !!

2011-01-23 @ 23:28:26
Postat av: Bea

Lycka till med arbetssökandet! Någon fåruniform vill jag inte ha på DG, då kan vi misstas för att vara fårskallar och det går ju inte. Heltäckningsmatta i badrummet låter riktigt äckligt. Hoppas den inte är limmad och kan tas bort.Sköt om er ni fina! Kram

2011-01-24 @ 09:45:15
Postat av: hemlig beundrare

helt underbara bilder!!! Me like!

2011-01-24 @ 10:07:29
Postat av: Pernilla

Vilka fina bilder men mattan i badrummet måste ni kasta ut :) Kram till Er och lycka till med jobbsöket!

2011-01-24 @ 14:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0