Till vännen på resan

Detta inlägg tillägnas min resekamrat och sidekick, Sebastian. Fast alla vet redan att det är jag som är bihanget på denna resa men Sebastian finns alltid vid min sida och är alltid redo att ge mig en liten spark i rätt riktning när jag är ute och cyklar.

Jag har aldrig stött på något som fått mig att tro på Gud, jag jag tror inte på något övernaturligt och beskrivs inte i första taget som optimist. Men Sebastian har fått mig att tro på människan. Han symboliserar för mig människan som vågar trotsa normer, människan som satsar allt för att nå sina mål och människan som en hjälpande hand. Det finns medmänsklighet i denna värld om man vågar be om den och om man vågar låna ut den.
När Sebastian frågade mig om jag ville följa med på denna resa så tvekade jag inte en sekund på att säga ja. Jag känner mig ärad att få följa med och få ta del av Sebastians utmaning. Han har drygt tre månader på sig att förbättra sitt uttal och sen bär det av för honom till Royal Academy of Music om de blir nöjda. Det finns ingenting i denna värld som jag tror på mer än honom och jag vet att han kommer att lyckas.
Så jag uppmanar nu alla våra vänner, familj och kollegor att tända en stjärna för honom och slänga upp den i himlen bland alla de andra tusen stjärnor där uppe. Sen efter denna resa kommer han kunna plocka ned dem alla, lägga dem framför sina fötter och en SUPERSTAR är född!
Kraaamkalas till Sebastian och alla ni som vill följa oss på detta äventyr!
Stina

Kommentarer
Postat av: Bea

Åh vilken fin kärleksförklaring till en vän <3. Ni är så underbart fina båda två, Stina och Sebastian. Kommer att sakna er oerhört mycket. Jag är dock väldigt glad att ni kommer iväg på detta äventyr.Massor av kraaamar till er båda. Tycker om er <3

2011-01-06 @ 11:38:01
Postat av: natta

Du är så go Stina! jättefint skrivet! Har ni tagit svinsprutan i sverige? :)

2011-01-11 @ 11:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0