Min egna London bubbla

Jag har blivit ljudboksberoende. Det började för cirka 2 år sedan då jag började få problem med att somna. Jag har sedan dess nästan varje natt somnat med en liten lur i örat och min favorit röst Torsten Wahlund som vaggar mig sakta till sömns. Det har någon slags lugnande effekt på mig och min mardröm är när jag finner att jag glömt bort att ladda min ipod.

Men nu den senaste veckan har det gått ett snäpp för långt. Sebbe har varit en sväng i Stockholm och i samma veva dog vårt internet, vi har ingen TV och jag hade läst ut alla mina böcker. Så jag började lyssna på ljudboken när jag inte jobbade och nu är jag helt fast. Jag sitter just nu i denna stund och hör hur Gandalf och Denethor hetsigt diskuterar Frodo och den enda ringen. Missar alla ljud som staden bjuder på.

Torsten har fått ta en paus, jag lyssnar just nu på triologin om härskarringen och det är Thomas Nordström som läser. Jag har dock lite svårt att ta honom fullt på allvar, ibland när han ställer till sin röst så är pistvakt det enda jag kan tänka på. Jag hör lillebror Olle fråga om det inte finns någon Zingo kvar i packningen på Gandalfs vackra hingst Skuggfaxe. Men det börjar bli bättre, jag börja lära mig att ignorera min allt för livliga fantasi. Men hur som helst så är det lite farligt. Jag lyssnar på den så ofta att det känns som om jag lever i en bubbla, jag känner att min verklighetsuppfattning har blivit rubbad. Jag hör denna röst i mitt huvud hela tiden och missar stadslivet som passerar obemärkt mig förbi. Jag kan komma på mig själv på jobbet fnissandes över något som hänt i boken tidigare. Jag börjar nog verkligen att bli knäpp, måste nog försöka börja avvänja mig från detta.

Jag har fått ett tips som jag ska kolla upp. Jag ska försöka hitta en ljudmaskin, en med olika ljud som det går att välja mellan. Jag kan tänka mig att jag kommer gilla ljudet av vinden, vatten men kanske inte djungelljud. Hahaha känner verkligen att ni som läser detta måste tro jag är lite galen crazy =P. Jag föreslog för Sebbe att han kan sjunga för mig så jag kan somna men han nappade inte riktigt på den idén.

Idag händer inte så mycket, jag är ledig och bara njuter. Jag jobbade sent igår, medan jag jobbade och slet kom två kollegor som var lagom berusade förbi och roade mig medan jag städade upp popcornkaoset vid baren och putsade bardisken. Imorgon jobbar jag igen och sen ska jag ut med kollegor efteråt. Jag ska tydligen fira St Patricksday och så ska vi säga hejdå till en som slutar. I helgen är det mest jobb som gäller för mig och Sebbe har sin kompis Ida här på besök.

Nu ska jag gå och beställa mig en chai latte till och sen kanske det blir ett muséebesök.

Hoppas allt är bra därhemma!
Kraaamkalas Stina


Kommentarer
Postat av: Pirjan och BoL

Hej in till bubblan ungen min !

Lyssna du bara, verkligheten kommer nog i kapp Dig när du kommer hem igen! Men det är nog synd om du missar livet i London! Själv är jag rädd varje dag att köra till Stan i stället för Nynäs för boken jag lyssnar i bilen är så bra! Farmor var jätte glad att du ringde!! Emil är tryggt hemma igen!

Hoppas vi kan skypa i helgen! Kram från oss båda här hemma i Björkvik. Ses snart!!

2011-03-16 @ 19:03:38
Postat av: Pirjan

Hej in till bubblan ungen min! Lyssna du bara, verkligheten kommer nog i kappa Dig när du kommer hem igen! Det är bara synd om du missar London livet! Själv lyssnar jag så bra bok i bilen så jag är rädd att jag kör till Stan i stället för Nynäs!

Farmor vart jätte glad när du ringde! Emil hemma igen hel och ren! Ses snart! Kram från oss i björkvik

2011-03-16 @ 19:09:56
Postat av: Anonym

2011-03-16 @ 19:12:33
Postat av: Tina

Nu är det dags att börja reka... ;)

Tittar du upp de bästa museumen??



Kan inte du fixa en asbra turistkarta till mig?

Jag ska på sightsing!!!



kram

2011-03-19 @ 10:15:18
Postat av: Anni

Välkommen hem till LJUD. Sitter just nu på bokningen medan bygget med den nya bagagehallen pågår utanför fönstret. Det låter och vibrerar i både kropp och själ. T o m djungelvrål måste vara bättre än det här. Solen skiner och jag tror att fåglarna kvittrar därute. Ska snart gå ut och uppleva lite vårkänsla (om man är varmt klädd)Må så gott och var rädd om dig, Stina.//Anni

2011-03-25 @ 12:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0