Uppdatering från sebbe

Sitter vid ett nytt Starbucks idag och njuter av den godaste latten som finns, -Starbuckslatte.

Jag har fått jobb vid ett catering-företag här i London där man får åka runt till olika evenemang i storstaden och hjälpa till med dylika saker som servering bland annat. Jag fick framför publik och arbetsgivare göra ett "serverings-test" där jag fick duka av ett runt bord med 5 tallrikar och bestick på bästa möjliga sätt. Jag som inte har någon direkt erfarenhet av servering lärde mig som tur var av de 3 personer som fick göra testet innan mig. De var ännu ävrre än mig, plockade tallrikarna med fel ordning och en av dem tappade hela kalaset i marken mitt framför oss andra. När det var min tur visste jag hur jag INTE skulle göra och framstod som okay i gemförelse med de andra. Vips så fick jag jobbet ;)
Min första arbetsdag kom dagen därpå vid Royal Architects Museum årsmöte där jag plus 25 andra servitörer fick duka upp för en gala kväll med 250 väntande och hungriga gäster.

Jag hade faktiskt riktigt roligt där jag stod i min svarta uniform, en stor silverbricka i handen där 25 fyllda champagneglas stod balanserade på. Folk var glada, trevliga och på gott humör då jag gick runt med ett leende och erbjöd fri tillgång till dyr champagne.
 Vem skulle inte bli på bra humör då..he he.

Jag träffade trevliga människor i personalen och fick prata en massa nyttig engelska. Kvällen slutade vid midnatt då företaget till och med betalade en taxi hem till min dör! Imponerande. Tyvärr verkar det inte vara så många likn ande evenemang varje vecka så arbetspassen kommer nog vara i glesaste lagret för att man ska klara sig.

Därför var jag på en ytterligare arbetsintervju idag vid ett helt nyöppnat pastahus som heter Pasta Box där jag isf skulle få arbeta som servitör måndag till fredag 4 timmar under lunchtid - perfekt att kombinera med cateringen tänker jag!  Hoppas hon hör av sig ikväll. Håll tummarna där hemma :)


/sebastian

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kära nå´n vad ni får slita. Det måste vara slitsamt både att jobba och att hela tiden söka jobb. Hoppas att du får fler "champpange-tillställningar" på din lott - det piggar upp. Nu börjar våren tränga sig på. Isen i hamnbassängen är borta och solen försöker pressa sig genom smutsiga fönster. Längtar efter er!

2011-03-08 @ 10:15:36
Postat av: Lotta

Hejsan, Sebbe! Så klart att vi håller alla vänster tummar för Dig! Attans vore det väl annars!

Hoppas att Du och Stina har det bra. Saknar er båda väldigt!



Ha en fiiiiin dag!

2011-03-08 @ 10:31:46
Postat av: Elin

Vad kul det låter! :)

Hoppas att det går bra på "trialday" idag!

Kram

2011-03-08 @ 12:43:58
URL: http://corners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0